Influenceris – baisiausias mūsų kartos keiksmažodis
Būti
ar nebūti feisbuke? Šekspyro Hamletas
sukiojo kaukolę rankose prieš dulkėtą Renesanso šviesą ir klausė savęs, ar
būti. Ne feisbuke, aišku. Mes
nesukiojam kaukolės prie kompiuterio šviesos, net klausimo nekeliame – būti ten yra taip pat
normalu, kaip rytais nueiti į tualetą ar valgyti pusryčius. Neįmanoma nematyti
ir ryškių veidų, šviečiančių ryškiu sekėjų skaičiumi. Vieni draugai paspaudžia
„sekti“, kažkas spusteli ir raudoną širdutę, tada įrašas atsiranda tavo laiko juostoje ir tu jau nevalingai
įtrauktas į kažkurį Dantės pragaro ratą. Ir jame esi įkalintas kartu su influenceriais.
Kaip
išversti šį žodį lietuviškai? Viena iš dažniausiai siūlomų sąvokų yra „nuomonės
formuotojai“, kitaip tariant, žmonės, kurie daro mums įtaką, kurių mintys
paveikia mąstymą ir nejučia leidžia galvoti, kad pagaliau išmokome kritiškai
žiūrėti į reiškinius. Paskaitome vieną komentarą, paskaitome kitą, paspaudžiame
„patinka“ Tapinui, Tiškevič, Landsbergiui (Gabrieliui), Jagelavičiūtei ar
Surajevui, išsirenkame tą, kuris arčiausiai širdies ir jau galime atrodyti
protingi diskusijose. Be gilesnės analizės, be įsigilinimo į apkalbamą temą, be
skaitymo daugiau nei antraštė ir pirmos dvi pastraipos tekste, be aplinkybių
žinojimo. Gedimino kalnas griūva – kaltas Nacionalinis muziejus, nes iškirto
medžius. Režisierius Šarūnas Bartas kaltinamas seksualiai priekabiavęs prie
jaunos aktorės – pati kalta, nes važiavo baliavoti
į sodybą su pagyvenusiu vyriškiu...O
kodėl mes taip galvojame? Nes perskaitome, ką kiti mano, pasijuokiame kartu su
keliais šimtais komentatorių, palinksime galva ir byla baigta.
Ir
kas blogiausia, kad ant incfulencerių kabliuko
pasimauta jauni žmonės, vadinamieji millenialai
(dar vienas keiksmažodis, bet kiek švelnesnis). Tie, kuriems beveik
dvidešimt ir renkasi gyvenimo kelią, kuriems atrodo, kad vienintelis būdas
gyventi visavertį gyvenimą – būti pripažintam ir ištransliuotam visuose
kanaluose, pusryčiams valgyti sviestinius kruasanus su itališku kumpiu ir
šokoladinius suflė desertui, namų interjerą kurti pagal IKEA katalogą ir
būtinai fiksuoti viską instagrame.
Kodėl? Nes kasdien mato šimtus tokių pavyzdžių, ir toli ieškoti nereikia –
mažoje ir aimanuojančioje Lietuvoje tokių nors vežimu vežk. Ir mes žinome, kad
už tokį vieno kadro užfiksavimą jiems moka daugiau nei tėčiams, visą mėnesį
dirbantiems statybose ar jaunam mokslininkui, daugiau nei pusę savo gyvenimo
atidavusiam studijoms.
Norime
būti garsiais, svarbiais, įtakingais ir daug uždirbančiais be pastangų. Norim
gulėti didelėse lovose, valgyti šokoladinėse, naršyti internete, žymėti vienas
kitą po juokingais įrašais ir dalintis kiekvienu neskanios kavos puodeliu iš Caffeine‘o. Tai tapo įprasta norma,
kasdienybe, Vilniaus ir kitų didžiųjų miestų jaunimo varomąja jėga, nes kas,
jeigu ne skiesta kava už tris eurus parodys, kad esi tikras millenialas, tikras miesto vaikas, kurio
gyvenimas nebus joks kitoks, tik rožinis. Pagrindinė mūsų valiuta ir tikslas
yra pinigai, esame įkvėpti turtingų žmonių, apsikrauname nereikalingais
daiktais, kurie kasdien cirkuliuoja mūsų gyvenimo procese ir aimanuojame, kad neturime
laiko. Sorry, šiandien esu bizi, sakom
mamai, kai paskambina ir klausia, ar šiltai apsirengėme. Taip, mama, aš bizi keldama nuotrauką į instagramą, nes
like‘ų skaičius man jau tampa
svarbesnis nei tavo naminis pyragas.
Kažkada
ateis laikas, kai tapsime tik istorijos dalimi, paskęsime amžinybėje ir mus
prisimins iš senų fotografijų ar žurnalų antraščių. Ir laimingi tie, kurie ten
atsidurs. Būsime kažkieno tėtis, mama, šeimininkas ar mylimasis, ir visa tai po
kiek laiko bus pamiršta. Ateis nauja karta, kuri pakeis įstatymus, sukurs naują
pasaulį ir galbūt kur nors iškals mūsų vardus savo atmintyse. Bet iš tikrųjų,
tai mes niekam nerūpėsime. Nerūpės nei mūsų sekėjų skaičiai, nei kavos
puodeliai, nei blizgesys. Kažkada ateis laikas, kai patys suprasime, kad to
nebereikia. Kad daug kas gali palaukti. Kad nereikia norėti tapti didžiais iš
kart, ir kad tas pats mamos pyragas yra svarbesnis nei dar vienas naujas influencerio įrašas.
Patiko, taikliai apibūdinta
AtsakytiPanaikinti